Med blodsmak i munnen

5 april. På Intensiven, svårt sjuk.
26 april. På väg åt rätt håll! Det är möjligt.

"Blodsmak i munnen, lungan känns som den kollapsar
Två röda från att smaka döden över asfalt
Strö över min aska, så fyllda med havsalt
Benen tar mig framåt men just nu går det så sakta

Det finns ingen genväg, bara en väg
Spring tills det känns i din benväv
Till alla som någonsin gått fel väg
Dom som bär på vikten av en hel värld
För inget som lever står still
Jag vet att du vet vad du vill
Dina ben gör ont och ja din rygg är knäckt
Och denna verklighet är byggd på självrespekt

Det här blir en enkel match, blandat med en ångestkamp
Det här blir en hög insats, jag tar mig fram någonstans
Jag låter fan ingenting komma i vägen nånsin, visst jag springer över världen kompis
Springer tills det bara är blodiga stumpar, hjärtat river det är passionen som pumpar

Målet är mitt jag ska vinna det över mig själv
Om det är någon bedrift kan det hela vara över ikväll

Sand under foten hela kroppen skriker andas
Huggen i bröstet just där livets skit har samlats
Allt negativt förvandlats, vassa vägar vandrats.
Jag vill ta mig framåt. Nej, fuck det, jag vill vara snabbast.

Varje meter är en svårvunnen seger
Kramp i låret så att jag vet att jag lever"

Etiketter: ,