Monstret i magen

Jag har ett virus som låter och pratar. Här är det lätt att tänka "nu har det slagit slint, alla mediciner har fått henne att börja hallucinera". Men nej, jag är helt klar i huvudet och ärlig. Fick det bekräftat av läkaren till och med. Han lyssnade på min mage och berättade vad som var "virusljud". 

Jag har ett monster i magen. För det mesta är det små morrningar som bara jag hör och lägger märke till tack och lov. Folk kan ju annars tro att man har svalt något väldigt olämpligt levande. Eller att jag inte har haft råd att äta på månader och är gränslöst hungrig. Men ibland är det högst genanta vrål...

När jag är bland folk - i mataffären, på tunnelbanan eller ute och promenerar - så brukar jag oskyldigt se mig omkring med minen "var är hunden?". När jag är hemma ensam så klappar jag mig på magen och säger "there there, lipsill". Det gör tydligen monstret riktigt upprepat och oftast får jag genomlida några minuter av rakblad som passerar hela magen upp och ner. Men jag står ut, för jag vet att han tröttnar till slut. Jag vinner alltid.

Idag lyckades jag ta mig genom löppasset med min löpargrupp. Det var smärtsamt och tungt, men stoltheten och lyckan över att ha gjort det var värt allting och jag kommer att kunna njuta av det i några vilodagar framöver nu. Monstret tyckte inte om min löpning. Han gillar inget som jag gillar. Han gillar inte mig. Jag gillar inte honom. Det är ömsesidigt. Satan i gatan vad ont jag har haft i magen i dag. Men det var värt det, varje steg.
CMV- monstret i magen
Ny vecka, nya tag. Krig att bekämpa. Jag ska tillbaka.